* اولويت بسيج در ورزش، رشته هاي رزمي – آمادگي جسماني – دوميداني و تيراندازي است.

* بسيجيان بايد مدال هاي قهرماني را در رشته هاي مختلف ورزشي از آن خود نمايند. ( با چفيه انداختن دور گردن يك قهرمان؛ نمي توان آن فرد را لزوماً بسيجي دانست لذا بايد ورزشكار بسيجي تربيت كرد تا به مقام قهرماني كه رسيد بسيجي به تمام معنا باشد.)

* هدف از ورزش؛ تربيت ديني و معنوي و فعاليت فرهنگي است.

* مسئولان بسيج ورزشي در كليه رده ها بايستي خود از ورزشكاران باشند.

* در امر ورزش بسيج؛ مهمترين كار «استعداديابي» است و بايد در رشته هايي كه اسلام توصيه نموده است ( شنا – تيراندازي – دوميداني ) رتبه اول جهاني را بدست آوريم. 
توضيح استعداديابي: به جاي آنكه پارتي بازي كرده و بچه هاي بالا شهر تهران كه گاه مواد نيروزا مصرف مي كنند را به تيم هاي ملي ببرند بايستي به دنبال استعدادهاي واقعي رفت نظير:
دوميداني: جواني كه در يك روستاي دور افتاده شتربان است و كيلومترها به دنبال شتر مي دود.
قايق سواري: بايد به دنبال جوان و نوجوان صياد در بوشهر رفت.
* ورزش همگاني هر محله را بايد بسيجيان آن محله با محور بسيج پيشكسوتان ميدان داري و برگزار نمايند و براي شعار و شور در ورزش صبحگاهي، از رجزهاي شبيه به دوران دفاع مقدس استفاده نمايند.

* اولويت اجراي تمام برنامه هاي ورزشي، احداث اماكن و سالن هاي ورزشي مي باشد كه با ساخت و احداث، بخش زيادي از مشكلات و معضلات ورزشي حل خواهد شد.


*با توجه به رويكرد بسيج به پايگاه محوري، در فعاليتهاي ورزشي نيز توجه به مسابقات در سطح پايگاه براي شناسايي نخبگان ورزشي ضروري است.


* با توجه به آثار ورزش هاي عشايري و رشته هاي محلي و سنتي، بايستي به اين رشته ها كه ريشه در فرهنگ ديني و اسلامي ما دارند توجه بيشتري شود مانند سواركاري، تيراندازي و دوميداني.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب ها :